Köpvillkor

Vision It Varberg AB
Prästgatan 18b
43244 Varberg

Organisations nr. 556956-2571 driver denna webbplats, behöver ni komma i kontakt med oss använd vårt kontaktformulär

1. Allmänt

Man måste vara minst 18 år för att handla här hos oss. Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd innan du beställer. Alla priser är inkl. moms. Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige och det finns svensk bruksanvisning i digital form när produkten så kräver det. Bruksanvisningen hittar man under respektive produkt på vår hemsida eller genom att skicka oss ett e-postmeddelande.  Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.

Vi reserverar oss mot skrivfel, slutförsäljning och prisförändringar.

2. Leveranstid

Leveranstiden beror på valt fraktsätt läs mer genom att klicka här, leveranstiden räknas på ordrar gjorda innan 11:00. Vid hög orderingång kan leveranstiden förlängas ytterligare någon dag. Finns inte produkten i lager kontaktar vi er med mer information. Vid Lagerstatus: beställningsvaror kontaktar vi er för mer information om leveranstid. Vi reserverar oss för slutförsäljning och för ändrade villkor hos våra leverantörer samt för eventuella prisfel/prisändringar som kan ske. Leveranstiden kan variera något under semestertider/röda dagar/långhelger eller om du bor uppåt i landet eller där din ort saknar DHL ombud så kan leveransen ta någon längre tid än angivit.

3. Bekräftelse

När vi mottagit er beställning skickas en bekräftelse per sms och e-post med information om din beställning. Spara orderbekräftelsen vid eventuella kontakter med kundtjänst.

4. Betalningsalternativ

Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan.

 Alt 1. Kortbetalning

Önskar man betala med Visa eller Mastercard gör ni detta direkt på vår hemsida.  Väljer ni att betala med kort kan vi leverera er order omgående.

 Alt 2. Faktura 

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Betalningsvillkor 14 dagar från att vi skickar er beställning från oss. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag samt dröjsmålsränta med 2% per månad + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning genomförs och leverans sker endast till folkbokförd adress och till personer som är över 18år. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Tänk på att betala fakturan i tid.

Alt 3. Klarna

Klarna har flera olika metoder som man kan använda sig för att betala, se mer under betalningsalternativet.

Alt 4. Swish

Swish är mycket enkelt och smidigt sätt att betala med och fungerar med de flesta svenska banker.

5. Frakt & Leverans

Leverans sker med DHL eller Postnord, fraktkostnad visas i “Gå till Kassan”. Läs mer om frakterna här. Vi levererar endast till Sverige och vissa produkter till Danmark

6. Retur & Ångerrätt

Man har rätt att ångra sitt köp inom 30 dagar. Ångerfristen börjar gälla den dag du mottar dina varor.

För att ångerrätten ska gälla, måste varan vara i sitt ursprungliga skick, oöppnad och oanvänd. Returporto står kunden för och ligger på 79kr för leveranser med Postnord och 119kr för DHL. Innan retur måste ni kontaktar oss genom vårt ångerformulär/kontaktformulär/blankett som finns här. Vi erbjuder ett spårbart retur alternativ om du väljer ett inlämningskvitto när du lämnar in returen. För övrigt returfrakt kan inte Ahead ansvara för transportörens försumlighet. Glöm inte att emballera returförsändelsen väl.

Ångrar du din beställning innan den är skickad från oss, kan det vara möjligt att stoppa den, kontakta oss först genom vår chatt när vi är online, är vi inte online så ring oss. Skulle det vara efter kontorstid, använd vårt “kontakta oss” formulär och kontakta oss direkt nästkommande vardag på chatt eller telefon.

Ångerrätten är ej tillämplig för företag, produkter som är beställningsvaror, produkter med bäst före datum.

Vid godkänd retur återbetalas pengarna för produkten inom 14 dagar.

Vid ej godkänd retur så kan vi skicka tillbaka varan för en kostnad på 79kr

7. Reklamation

Skulle varan vara skadad, saknad eller felaktig måste reklamation göras inom 2 dagar efter att paketet hämtas ut. Reklamationen görs genom att fylla i formuläret under “kontakta oss” med bifogad bild. Om en vara är felaktig eller fel expedierad står vi för returfrakten vilket kommer återbetalas till kund vid godkänd retur. Vid reklamation är det viktigt att man kontaktar oss omgående och man sparar kartongen som produkterna skickades i och att produkten inte används mer. Produkten ska returneras till oss med företagspaket.

Vid reklamation tillämpas konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se

Produktens ytterförpackning (produktens emballage) är till för att skydda produkten under transport. Skadad ytterförpackning (produktens emballage) godkännes därför ej som reklamation. Produkterna kan i vissa fall skickas utan kartong tex. pga. frakt tekniska själ samt att många produkter idag har inte något emballage och ibland köper vi produkter i bulk för billigare pris, vilket innebär att ytterförpackning saknas. Är paketet skada vid hämtning hos ombud så ta ej emot paketet, ta bild och reklamera på plats och kontakta oss. När det gäller den silvriga etiketten för Dermalogicas produkter så går dom lätt sönder under hantering och transport, så det betyder inte att produkten (kartongen) har varit öppnad. Etiketten är endast till för att visa att produkten är äkta och många av Dermalogicas produkter kan man öppna på kartongens undersida.

Vi reaktion på någon produkt gäller olika regler för olika märken, det är dock viktigt att man tar en bild på reaktionen och kontaktar oss omgående, genom att skicka ett e-posta till [email protected] med bild, vad som har hänt, ordernummer och vilken produkt som gav reaktionen. Vi kontaktar sedan vår leverantör för ett godkännande. Vid godkännande så skickar vi dig en fraktsedel så du kan skicka tillbaka produkten, vid återbetalningen så dras frakter och hanteringskostnader på 128 kr av från produktens kostnad.

Vid ej godkänd reklamation så kan vi skicka tillbaka varan för en kostnad på 79kr

8. Ej levererbart paket / Outhämtat paket

Om paketet inte går att leverera till kunden pga fel adress, mobilnr osv eller om paketet inte hämtas hos ombud. Så debiteras en kostnad på 259 kr för paket inom Sverige och 350 kr för paket utanför Sverige, detta för frakter och omkostnader. Hittar ombudet inte paketet, kontakta då oss omgående så vi kan lägga upp en sökning på paketet, skulle paketet ha returnerats till oss innan ni har kontakta oss så utgår en returkostnad på 259 kr.

9. Säkerhet

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) (https://) som är industristandard för ett protokoll för säker överföring av data via Internet. När sidan använder SSL visas ett hänglås i webbläsaren.

10. Gåvor

Skulle en gåva ta slut så ersätt den med annan. Olika villkor gäller olika gåvor och står noterat under informationen om gåvan men gäller alltid fullstora produkter och inte reavaror/ tester/travelsize och liknande.

11. Datum på produkter

Vissa produkter har datum. Generellt så efter denna datum så börjar produkten väldigt sakta brytas ner. På produkten finns information om hur länge den är hållbar efter öppnandet, normalt är 6,12,24 månader. Något att tänka på är att när man första gången har öppnat produkten så börjar produkten att brytas ned, alltså samma sak som händer efter datumen. En produkt med datum ska man inte lägga på hyllan för framtida bruka, utan den ska börja användas så fort som möjligt för bästa effekt.  Alla våra produkter har minst 4 månaders kvar tills datum från beställnings dagen om inget annat anges.

12. Övrigt

Är du osäker på vilka produkter som passar dig rekommenderar vi att du rådfrågar en hudterapeut innan ni beställer.  Bilder på färger på smink kan variera mot det verkliga utseendet beroende på att olika skärmar visar färgerna lite olika.

Vid beställning så går man med i vår kundklubb där man får nyhetsbrev och erbjudanden till sin epostadress, önskar man inte detta så kan man avregistrera sig i nyhetsbrevet eller genom att “kontakta oss“.

Man kan endast använda ett erbjudande (gåva/rabatt) per beställning.

I vår butik i Varberg säljs produkterna till ordinarie priser. Har du frågor som rör din beställning kontaktar du oss enklast via e-post, ej i butik

13. Tvist

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.